Beste Rhythmsporters,
Allereerst hopen we natuurlijk dat een ieder van jullie in goede gezondheid verkeert.
We begrijpen dat er in deze tijd veel onzekerheid is en dat je vragen hebt over je sportclub, je abonnement en wanneer we weer open mogen. Wanneer we weer open mogen, is op dit moment nog niet zeker. De andere vragen beantwoorden we in dit bericht.
Intussen doen wij er alles aan om je tijdens deze coronacrisis te blijven voorzien in een gezonde levensstijl en we hopen dit ook nog lang erna te kunnen blijven doen.
We hebben enorm ons best gedaan om jou passende compensatiemogelijkheden te bieden en duidelijkheid te verschaffen. Zo willen we alle leden tegemoet komen én kunnen we garanderen dat beide clubs weer voor jullie kunnen openen zodra de omstandigheden dit toelaten.
Compensatie
Voor de periode waarin we gedwongen zijn gesloten willen we je op een van de volgende manieren compenseren:
1. Je ontvangt van ons een abonnement-tegoed t.w.v. €155,- (dus 3 maanden inclusief €30,- inschrijfkosten!) die je cadeau kunt doen aan een nieuw sportmaatje. Je steunt hiermee je club én motiveert een ander om gezond te worden/blijven! Deze optie bieden we ongeacht het moment waarop wij onze deuren mogen openen, of dat nu zal zijn op 6 april, 1 juni of ergens hiertussen. Wij kunnen jullie begrip en steun heel hard gebruiken in deze tijden en hopen dat je dan gebruik maakt van deze optie.
OF
2. Je lidmaatschap wordt kosteloos verlengd voor de periode dat je niet hebt kunnen sporten. Zo kunt je de gemiste periode aan het einde van de looptijd van je abonnement inhalen. Wat betreft de duur van de gemiste periode tellen we vanaf maandag 16 maart tot het moment dat wij onze deuren weer mogen openen.
Automatische incasso termijnbetalingen
De automatische incasso voor de termijnbetalingen blijft doorlopen voor incasso-abonnementen waarvan de contractperiode nog loopt.
Maandelijks opzegbare abonnementen
Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement, dan heb je de keuze om gebruik te maken van een van de geboden opties of om je abonnement per direct op te zeggen. Lees hieronder bij FAQ of dit wel de meest voordelige optie voor je is.
Om jullie meest gestelde vragen direct te kunnen beantwoorden verwijzen wij je naar bijgevoegde FAQ. Heb je nog andere vragen dan horen we dat graag via info@rhythmsports.nl.
Meer informatie over je rechten als consument tijdens deze crisis vind je bij Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/uw-consumentenrechten-bij-het-coronavirus
Consuwijzer geeft aan dat het verstandig is om aangeboden compensatieregelingen te accepteren.
Wij wensen je veel gezondheid en hopen je snel weer te mogen ontvangen.
Sportieve groet,
Het Rhythmsports Team
FAQ:
1. Wat zijn de voorwaarden van het abonnementscadeau t.w.v. €155,-?
Het abonnementscadeau wordt gegeven in de vorm van een 3 maanden abonnement (inclusief inschrijfkosten en kosten voor de ledenpas) dat je kunt weggeven.
Je kunt het cadeau geven aan iemand van jou keuze, die in 2020 geen lid is geweest bij Rhythmsports. Je eigen abonnement dient wel door te lopen en je dient een lopend abonnement te hebben op het moment dat jouw introducé gebruik van het cadeau maakt.
2. Wat gebeurt er als ik mijn termijnbedrag niet kan betalen?
Direct Pay geeft jou 45 dagen de tijd om zonder extra kosten je lidmaatschap te voldoen. Hieraan zullen zij jou per mail of sms herinneren. Na deze termijn worden er aanmaning/incassokosten in rekening gebracht.
Is een termijn van 45 dagen niet voldoende, dan kun je contact opnemen met Direct Pay om een kosteloze betalingsregeling te treffen of om uitstel aan te vragen. Voor meer vragen over kosten en regelingen vragen wij je om contact op te nemen met Direct Pay via +31 (0)88 900 6666 of https://directpay.nl/contact/
3. Ik heb een incasso-abonnement en zit nog binnen mijn contractperiode, wat zijn mijn opties?
Kies je voor optie 1 dan loopt alles door zoals afgesproken. Kies je voor optie 2 dan ontvang je de gemiste periode na afloop van de looptijd van je contract. De gemiste periode wordt dan kosteloos op je lidmaatschapspas bijgeschreven.
4. Ik heb een incasso-abonnement en mijn lidmaatschap is maandelijks opzegbaar, wat zijn mijn opties?
Kies je voor optie 1 dan loopt alles door zoals afgesproken. Kies je voor optie 2 dan ontvang je de gemiste periode vanaf de dag dat we weer open gaan. De gemiste periode wordt dan kosteloos op je lidmaatschapspas bijgeschreven.
Je kunt er ook voor kiezen om je lidmaatschap per direct te beëindigen. Dit kan door een mail te sturen naar info@rhythmsports.nl. Hou er rekening mee dat als je jouw lidmaatschap opzegt en je later weer wilt inschrijven, je €30,- inschrijfkosten betaalt.
Ben je van plan om na de crisis bij ons te blijven sporten dan is het dus onvoordelig om je lidmaatschap op te zeggen. Je betaalt namelijk weer €30,- euro inschrijfkosten en je verliest de flexibiliteit van een maandelijks opzegbaar abonnement.
5. Ik heb mijn lidmaatschap vooruit betaald (1, 3 of 12 maanden), wat zijn mijn opties?
Kies je voor optie 1 dan loopt alles door zoals afgesproken. Kies je voor optie 2 dan ontvang je de gemiste periode vanaf de dag dat wij weer open gaan of, als je lidmaatschap op dat moment nog geldig is, direct na de afloop van je lidmaatschap. De gemiste periode wordt dan kosteloos op je lidmaatschapspas bijgeschreven.
6. Betaal ik inschrijfkosten als ik weer wil inschrijven nadat ik mijn abonnement heb opgezegd?
Als je jouw lidmaatschap opzegt en later weer inschrijft, ben je €30,- inschrijfkosten verschuldigd. Ben je van plan om na de crisis bij ons te blijven sporten dan is het dus onvoordelig om je lidmaatschap op te zeggen. Je betaalt namelijk weer €30,- euro inschrijfkosten en je verliest de flexibiliteit van een maandelijks opzegbaar abonnement.
7. Normaal gesproken kan ik alleen mijn abonnement aan de receptie opzeggen, hoe kan ik dit nu doen, nu jullie dicht zijn?
Wij bieden tijdelijk – tot het moment van heropening van onze deuren – de mogelijkheid om je lidmaatschap per mail (info@rhythmsports.nl) op te zeggen.
8. Waarom lopen de incasso’s door terwijl jullie dicht zijn en ik geen gebruik kan maken van de sportschool?
Al onze abonnementen dienen per vooruitbetaling te worden voldaan. Voor jaarabonnementen bestaat de mogelijkheid om deze maandelijks, in 12 termijnen, te voldoen via een automatische incasso. Deze termijnbetalingen lopen altijd door, ook bij tijdelijke verhindering door bijvoorbeeld ziekte of zwangerschap van de sporter en ook in het geval van overmacht aan de kant van de sportclub. Hier tegenover staat dat de looptijd van het lidmaatschap in dat geval wordt verlengd met de duur van een bepaalde bijzondere situatie. Op die manier kan het abonnement volledig worden benut. De betalingsverplichtingen voor het lidmaatschap vervallen nimmer.
9. Wat gebeurt er als ik storneer of niet betaal?
Uw betalingsverplichtingen vervallen niet indien en zolang de contractperiode loopt.
Direct Pay incasseert de abonnementsgelden. Direct Pay zal incassokosten doorberekenen als je te laat bent met betalingen. Zie hierboven onder vraag 2. voor meer informatie hierover.
Bij weigering om te betalen zal uiteindelijk de rechter beslissen over de betalingsverplichting. Voor meer informatie over je rechten als consument tijdens deze crisis verwijzen we je naar Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/uw-consumentenrechten-bij-het-coronavirus.
Consuwijzer geeft aan dat het verstandig is om de compensatieregelingen te accepteren.
10. Bij andere sportscholen nemen ze andere maatregelen en bieden ze iets anders aan. Waarom is het anders bij jullie?
Wij kennen het beleid en regels van andere sportscholen niet. Wij proberen een regeling te treffen die voor alle partijen aantrekkelijk of in elk geval acceptabel is. We denken dat we met de geboden regelingen een eerlijk voorstel doen en jou zo na de crisis het beste kunnen blijven bieden.
11. Ik wil mijn geld terug aangezien dit contract breuk is. Jullie leveren de services niet waar ik voor heb betaald.
Bij het afsluiten van het lidmaatschap is contractueel bepaald dat wij onze services aanbieden voor een bepaalde vooraf overeengekomen prijs en periode. Deze afspraak komen wij van onze kant na. Heeft u voor 1, 3 of 12 maanden betaald of dient u dit nog in termijnen te betalen, dan zorgen wij ervoor dat je ook exact het afgesproken aantal maanden gebruik kunt maken van onze services. Er is dan ook geen sprake van contractbreuk.
De tijdelijke sluiting gedurende deze crisistijd is zeer uitzonderlijk en ongekend. Deze sluiting ligt buiten onze macht, nu het gaat om een gedwongen maatregel die de overheid heeft opgelegd. De gedwongen sluiting maakt niet dat onze betalingsverplichtingen jegens onze contractspartijen stoppen, deze blijven wij verschuldigd. We moeten ervoor waken dat onze bedrijfsvoering zo veel mogelijk blijft doorlopen om ervoor te zorgen dat we, als dit alles achter de rug is, als vanouds kunnen leveren zoals jullie dat van ons gewend zijn. Het feit dat je tijdelijk geen gebruik kunt maken van de services is een situatie van overmacht waar wij met de aangeboden compensatiemogelijkheden zo goed en fair mogelijk op proberen in te spelen.
12. Hoe weet ik dat jullie open gaan als dat weer mag?
We hebben hoop dat we, eventueel met een aangepast openingsbeleid, op 6 april mogen openen. We houden er wel rekening mee dat dit pas op 1 juni zal zijn, gelet op maatregelen die het kabinet afgelopen maandag 23 maart heeft afgekondigd. Natuurlijk laten we het jullie als eerste weten zodra bekend is wat de datum zal zijn waarop we onze deuren weer mogen openen. Dit zal zijn via mailing, nieuwsbrief en sociale media.