English below
12 Januari 2021 *Bijgewerkt :
Vanaf 18 januari bied Rhythmsports een aangepast aanbod voor buiten fitness, small group trainingen, Personal Training, online lessen en online begeleiding. Dit aanbod geldt per 18 januari dan ook als extra compensatieregeling.
Dat houd in dat bij gebruik van het aanbod het recht op eerder gecommuniceerde compensatiemogelijkheden vanaf 18 januari komt te vervallen. Bij gebruik van het aanbod behoud je uiteraard het recht op compensatie voor de periode tot 18 januari.
14 december 2020:
Beste Rhythmsporters,
Het kabinet heeft een vergaande lockdown aangekondigd waarbij bijna alles tot en met 19 januari dicht gaat. De maatregelen gaan vannacht om middernacht al in.
Dit betekent dat wij voor de tweede keer dit jaar onze deuren moeten sluiten en tot onze grote spijt en verdriet jou geen gebruik kunnen laten maken van onze faciliteiten. We zullen er alles aan doen om je tijdens deze coronacrisis te blijven voorzien in een gezonde levensstijl en we hopen dit ook nog lang erna te kunnen blijven doen. We gaan er vanuit dat je op uiterlijk 19 januari weer kunt komen sporten.
We zullen alle leden tegemoet komen in de abonnementskosten. Tegelijkertijd willen we ook kunnen garanderen dat beide clubs weer voor jullie kunnen openen zodra de omstandigheden dit toelaten. De financiële consequenties zijn namelijk, net zoals voor alle MKB bedrijven, groot. We hebben je hulp en medewerking hard nodig om deze tijd door te komen. We willen je dan ook vragen om de automatische incasso voor de termijnbetalingen door te laten lopen voor incasso-abonnementen. Dit zouden we niet vragen als het niet noodzakelijk zou zijn. Alleen zo kunnen we namelijk onze vaste lasten blijven betalen.
Zoals jullie van ons gewend zijn, zullen we hier gepaste compensatie-maatregelen voor bieden. We geven je de mogelijkheid om de termijnen die je tijdens de lockdown hebt door betaald als volgt te compenseren:
Let op: geef je optie aan op het moment dat we weer open mogen.
1. Je lidmaatschap wordt kosteloos verlengd voor de periode dat je niet hebt kunnen sporten, direct na heropening. Zo kun je de gemiste periode van je abonnement altijd inhalen en betaal je niet voor niks.
Wat betreft de duur van de gemiste periode tellen we vanaf dinsdag 15 december tot het moment dat wij onze deuren weer mogen openen.
OF
2. Je ontvangt van ons een abonnement-tegoed dat je cadeau kunt doen aan een nieuw sportmaatje.
Het abonnement-tegoed geeft je introducé het recht om een periode van 2 x de gesloten periode te komen sporten. Zijn we dus dicht van 15 december t/m 19 januari, dan kun je jouw introducé dus een kado doen van 10 weken (2 x 5 weken zonder inschrijfkosten).
Je steunt hiermee je club én motiveert een ander om gezond te worden/blijven! Wij kunnen jullie begrip en steun heel hard gebruiken in deze tijden en hopen dat je gebruik wilt maken van deze laatste optie.
Om jullie meest gestelde vragen direct te kunnen beantwoorden verwijzen wij je naar bijgevoegde FAQ. Heb je nog andere vragen dan horen we dat graag via info@rhythmsports.nl.
Wij wensen je veel gezondheid en hopen je snel weer te mogen ontvangen.
Sportieve groet,
Het Rhythmsports Team
FAQ:
1. Wat zijn de voorwaarden van het abonnementscadeau optie 2?
Het abonnementscadeau wordt gegeven in de vorm van een abonnement voor 2 x de duur van de gesloten periode (inschrijfkosten en kosten voor de ledenpas krijg je cadeau van ons) dat je kunt weggeven.
Je kunt het cadeau geven aan iemand van jou keuze, die in 2020 geen lid is geweest bij Rhythmsports. Je eigen abonnement dient wel door te lopen en je dient een lopend abonnement te hebben op het moment dat jouw introducé gebruik van het cadeau maakt.
2. Wat gebeurt er als ik mijn termijnbedrag niet kan betalen?
We vragen je dan contact met ons op te nemen via info@rhythmsports.nl.
3. Ik heb een incasso-abonnement en zit nog binnen mijn contractperiode, wat zijn mijn opties?
Kies je voor optie 2 dan loopt alles door zoals afgesproken. Kies je voor optie 1 dan ontvang je de gemiste periode vanaf de dag dat we weer open gaan. De gemiste periode wordt dan kosteloos op je termijn-betalingen ingehouden. In andere woorden, we zullen niet incasseren voor de gemiste periode, maar je kunt wel weer gebruik maken van de sportschool.
4. Ik heb een incasso-abonnement en mijn lidmaatschap is maandelijks opzegbaar, wat zijn mijn opties?
Kies je voor optie 2 dan loopt alles door zoals afgesproken. Kies je voor optie 1 dan ontvang je de gemiste periode vanaf de dag dat we weer open gaan. De gemiste periode wordt dan kosteloos op je termijn-betalingen ingehouden. In andere woorden, we zullen niet incasseren voor de gemiste periode, maar je kunt wel weer gebruik maken van de sportschool. We geven je ook de optie om je lidmaatschap per direct te beëindigen. Dit kan door een mail te sturen naar info@rhythmsports.nl. Hou er rekening mee dat als je jouw lidmaatschap opzegt en je later weer wilt inschrijven, je €30,- inschrijfkosten betaalt.
Ben je van plan om na de crisis bij ons te blijven sporten dan is het dus onvoordelig om je lidmaatschap op te zeggen. Je betaalt namelijk weer €30,- euro inschrijfkosten en je verliest de flexibiliteit van een maandelijks opzegbaar abonnement.
5. Ik heb mijn lidmaatschap vooruit betaald (1, 3 of 12 maanden), wat zijn mijn opties?
Kies je voor optie 2 dan loopt alles door zoals afgesproken. Kies je voor optie 2 dan ontvang je de gemiste periode vanaf de dag dat wij weer open gaan of, als je lidmaatschap op dat moment nog geldig is, direct na de afloop van je lidmaatschap. De gemiste periode wordt dan kosteloos op je lidmaatschapspas bijgeschreven.
6. Betaal ik inschrijfkosten als ik weer wil inschrijven nadat ik mijn abonnement heb opgezegd?
Als je jouw lidmaatschap opzegt en later weer inschrijft, ben je €30,- inschrijfkosten verschuldigd. Ben je van plan om na de sluiting bij ons te blijven sporten dan is het dus onvoordelig om je lidmaatschap op te zeggen. Je betaalt namelijk weer €30,- euro inschrijfkosten en je verliest de flexibiliteit van een maandelijks opzegbaar abonnement.
7. Normaal gesproken kan ik alleen mijn abonnement aan de receptie opzeggen, hoe kan ik dit nu doen, nu jullie dicht zijn?
Wij bieden tijdelijk – tot het moment van heropening van onze deuren – de mogelijkheid om je lidmaatschap per mail (info@rhythmsports.nl) op te zeggen.
8. Waarom lopen de incasso’s door terwijl jullie dicht zijn en ik geen gebruik kan maken van de sportschool?
Al onze abonnementen dienen per vooruitbetaling te worden voldaan. Voor jaarabonnementen bestaat de mogelijkheid om deze maandelijks, in 12 termijnen, te voldoen via een automatische incasso. Deze termijnbetalingen lopen altijd door, ook bij tijdelijke verhindering door bijvoorbeeld ziekte of zwangerschap van de sporter en ook in het geval van overmacht aan de kant van de sportclub. Hier tegenover staat dat de looptijd van het lidmaatschap in dat geval wordt verlengd met de duur van een bepaalde bijzondere situatie. Op die manier kan het abonnement volledig worden benut. De betalingsverplichtingen voor het lidmaatschap vervallen nimmer.
9. Bij andere sportscholen nemen ze andere maatregelen en bieden ze iets anders aan. Waarom is het anders bij jullie?
Wij kennen het beleid en regels van andere sportscholen niet. Wij proberen een regeling te treffen die voor alle partijen aantrekkelijk of in elk geval acceptabel is. We denken dat we met de geboden regelingen een eerlijk voorstel doen en jou zo na de crisis het beste kunnen blijven bieden.
10. Hoe weet ik dat jullie open gaan als dat weer mag?
We zijn een gezond bedrijf en investeren continu in onze faciliteiten om jou het beste te bieden.
Dat zullen we blijven doen ook nadat deze crisis voorbij is.
=== ENGLISH ===
Dear Rhythmsporter,
The government has announced a far-reaching lockdown that will close almost everything until January 19th . The measures will already take effect tonight at midnight.
This means that we have to close our doors for the second time this year and that, to our huge regret and sadness, you cannot use our facilities. We will do everything we can to continue to provide you with a healthy lifestyle during this corona crisis and we hope to continue to do so long afterwards. We assume that you can come back to exercise on January 19th at the latest.
We will accommodate all members in the subscription costs. At the same time, we also want to be able to guarantee that both clubs can reopen for you as soon as circumstances permit. The financial consequences are major. We need your help and cooperation to get through this time.
We would like to ask you to continue the direct debit for the installment payments for direct debit subscriptions. This is the only way we can continue to pay our fixed costs. We give you the option to compensate the paid installment amounts during the closed period as follows.
Note: indicate your option when we are allowed to open again.
1. Your membership will be extended free of charge for the period that you have not been able to exercise, immediately after opening.
Thus, you can make up for the missed period at the end of the term of your subscription. Regarding the length of the missed period, we count from Tuesday December 15th until the moment we can open our doors again.
OR
2. You will receive a subscription credit from us that you can give as a gift to a new sports buddy.
The subscription credit gives you the right to exercise for a period of 2 x the closed period. So if we are closed from December 15th to January 19th, you can give your guest a gift of 10 weeks (2 x 5 weeks without registration costs).
In this way you are supporting your club and motivating someone else to become / stay healthy!
We do need your understanding and support very badly in these times and hope you will take advantage of this option.
To answer your most frequently asked questions, please refer to the attached FAQ. If you have any other questions, please let us know via info@rhythmsports.nl.
We wish you a lot of health and hope to see you again soon.
With kind regards,
The Rhythmsports Team
FAQ:
1. What are the conditions of the subscription gift option 2?
The subscription gift is given in the form of a subscription for 2 x the duration of the closed period (including registration costs and costs for the membership card) that you can give away.
You can give it as a gift to someone of your choice who has not been a member of Rhythmsports in 2020. Your own subscription must continue and you must have a current subscription when your guest uses the gift.
2. What happens if I cannot pay my installment amount?
We ask you to contact us via info@rhythmsports.nl
3. I have a direct debit subscription and am still within my contract period, what are my options?
If you choose option 2, everything will continue as agreed. If you choose option 1, you will receive the missed period at the end of the term of your contract.
The missed period will then be credited to your membership card free of charge.
4. I have a direct debit subscription and my membership can be canceled monthly, what are my options?
If you choose option 2, everything will continue as agreed. If you choose option 1, you will receive the missed period from the day that we open again.
The missed period will then be credited to your membership card free of charge. You can also choose to terminate your membership immediately. This can be done by sending an email to info@rhythmsports.nl.
Keep in mind that if you cancel your membership and want to register again later, you will pay a € 30 registration fee. If you plan to continue exercising with us after the lokdown, it is therefore not advantageous to cancel your membership. You pay another € 30, – registration fee and you lose the flexibility of a monthly cancellable subscription.
5. I prepaid for my membership (1, 3 or 12 months), what are my options?
If you choose option 2, everything will continue as agreed. If you choose option 1, you will receive the missed period from the day that we reopen or,
if your membership is still valid at that time, immediately after your membership expires. The missed period will then be credited to your membership card free of charge.
6. Do I pay a registration fee if I want to register again after canceling my subscription?
If you cancel your membership and re-register later, you will owe a € 30 registration fee.
If you plan to continue exercising with us after the crisis, it is therefore not advantageous to cancel your membership. You pay another € 30, – registration fee and you lose the flexibility of a monthly cancellable subscription.
7. Normally I can only cancel my subscription at the reception, how can I do this now that you are closed?
We temporarily – until the moment of reopening our doors – offer the possibility to cancel your membership by email (info@rhythmsports.nl).
8. Why do the direct debits continue while you are closed and I cannot use the gym?
All our subscriptions must be paid in advance.
For annual subscriptions it is possible to pay this monthly, in 12 installments, by direct debit.
These installment payments always continue, even in the event of a temporary absence due to illness or pregnancy of the athlete, and also in the event of force majeure on the part of the sports club.
On the other hand, the term of the membership is in that case extended by the duration of a certain special situation.
In this way, the subscription can be fully utilized. The payment obligations for membership never expire.
9. At other gyms they take different measures and offer something different. Why is it different with you?
We are not familiar with the policies and rules of other gyms.
We try to make an arrangement that is attractive or at least acceptable to all parties.
We believe that we make a fair proposal with the available arrangements and that we can continue to offer you the best after the crisis.
10. How do I know you will open when you can?
We are a healthy company and continuously invest in our facilities to offer you the best.
We will continue to do so also after this crisis has passed.