Pilates

Pilates
Pilates

Spiergroepen:

buikspieren, rugspieren, bilspieren, dijbenen

Categorieën:

,

Materiaal:

De Pilates Methode is een oefenmethode voor lichaam en geest waarin je werkt aan kracht, souplesse en controle. Buikspieren, rugspieren, bilspieren en de binnenkant van de dijbenen vormen de ‘Powerhouse’. Vanuit dit centrum van kracht worden alle oefeningen opgebouwd. Het resultaat: een krachtig, soepel lichaam en gestroomlijnde spieren, een goede houding en een groter bewustzijn van je lichaam. De Pilates methode gaat uit van een grote concentratie tijdens de oefeningen. Het streven is om de oefeningen zo gecontroleerd en precies mogelijk te doen. Alle oefeningen worden op een vloeiende manier aaneengeschakeld om de energie vrij en moeiteloos door het lichaam te laten stromen. In de oefeningen bestaat ook aandacht voor de ademhaling om de longcapaciteit te vergroten. Pilates is toegankelijk voor iedereen die bewust met zijn lichaam wil omgaan, zijn spieren in balans wil brengen, zijn houding wil verbeteren en zichzelf fitter wil gaan voelen. Het is een ideale methode om je lichaam te trainen en te versoepelen, maar ook om in te zetten bij revalidatie of als je om gezondheidsredenen reguliere trainingen niet aankunt. Bouw aan jouw Powerhouse bij Rhythmsports!

Fotogalerij